Skip to content


The Ministry of Justice stole articles

The Ministry of Justice in Sweden stole articles from the paper Riksdag & Departement (Parliament & Departement), writes Journalisten, the paper of The Swedish Union of Journalists. The articles were put up on the Ministry of Justice web page by a civil servant who thought the paper was an official organ of the Swedish government and that copyright was not applicable. But R & D is an independent publication and the journalists have their own copyright agreements with the editor.

R & D often is mistaken for a government publication, which upsets the editorial staff.

– It is a label that we are trying to get rid of, says reporter Staffan Thulin.

On R & D’s web page they clearly state that all material is copyright protected, but it seems that the paper is trying to look like an official publication. R & D labels itself ”Political journal from the Parliament, the Government and EU” and all journalists have email addresses with the domain name “riksdagen.se” which is the domain of the Swedish Parliament.

Posted in Other.



  • RSS
  • Twitter
  • Tumblr
  • Facebook
  • LinkedIn
  • NetworkedBlogs
  • Delicious